صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods

بسیاری از افراد برای اطمینان از دریافت کافی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه ، یک مولتی ویتامین مصرف می کنند. اگرچه توصیه می شود مقدار زیادی از مواد مغذی روزانه از غذا دریافت کنید ، اما مکمل ها در صورت کمبود وعده های غذایی مقوی می توانند شل شدن بدن را تأمین کنند. اینها پنج مورد از بهترین ویتامین ها هستند که به طور منظم برای ارتقاسلامت مفاصل مصرف می شوند. سلامت مفصل هایتان را با مصرف این ویتامین ها تضمین کنید :

1. روغن ماهی

اسید چرب امگا 3 موجود در قرص های روغن ماهی اغلب با قلب سالم و پوستی درخشان همراه است. با این حال ، همچنین در حمایت از مفاصل نقش دارد. اسیدهای چرب به جلوگیری از آسیب آنزیم های خاص به مفاصل کمک می کنند و شناخته شده است که به کاهش التهاب کمک می کند. همچنین دریافت اسیدهای چرب امگا 3 از ماهی ، آووکادو ، آجیل و دانه ها نیز امکان پذیر است

2. کلسیم

کلسیم یک ماده مغذی آشنا است که به سلامت استخوان و مفصل نزدیک است.این ماده مغذی است که به تشکیل استخوان ها و دندان ها کمک می کند و آنها را محکم نگه می دارد.قرص کلسیم می تواند در کاهش التهاب و درد مفاصل ، به ویژه در مفاصل زانو سبزیجات برگ تیره ، شیر ، ماست و کلم بروکلی نمونه هایی از غذاهای پر کلسیم است.به عنوان یک قاعده کلی ، زنان بیشتر از مردان به مکمل کلسیم نیاز دارند.

3. ویتامین D

مطالعات نشان داده است كه افراد با مقادیر كم ویتامین D معمولاً بیشتر از درد مفاصل رنج می برند. ویتامین D همچنین به بدن در جذب کلسیم کمک می کند.با مصرف این ویتامین ، می توان به تقویت استخوان ها و مفاصل کمک کرد. یافتن ویتامین های حاوی کلسیم و ویتامین D ممکن است. ویتامین D را می توان از طریق شیر غنی شده و نور خورشید خالص نیز بدست آورد.

4. گلوکوزامین

گلوکزآمین ماده مغذی کم شناخته شده ای است که ممکن است برای مبتلایان به درد مفاصل نیز مفید باشد. گلوکزآمین همچنین ممکن است به التهابی که همراه با درد مفصل است کمک کند. پس از شروع مصرف مکمل هایی مانند این ، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا بهبود در شرایط مفصلی مشاهده شود.

5. کندرویتین

از کندرویتین به طور معمول در کنار گلوکوزامین برای جلوگیری از درد مفاصل و بازسازی غضروف استفاده می شود.این دو ماده مغذی اغلب در همان مکمل ها یافت می شوند. کندرویتین گاهی به افراد مبتلا به آرتروز توصیه می شود زیرا نشان داده است که به کندی پیشرفت بیماری کمک می کند.

سایر استراتژی های پیشگیری
مانند ورزش ، استراحت کافی ، و ارگونومی مناسب ،مصرف ویتامین یک اقدام پیشگیرانه برای کمک به بدن در مقابله با درد مفاصل قبل از شروع آن است. استراتژی های پیشگیری می تواند کمک زیادی به تحرک ، انعطاف پذیری و بدون درد مفاصل کند.

با این حال ، مبتلایان به درد مفاصل باید همیشه مکمل های جدید را با پزشک در میان بگذارند تا اطمینان حاصل شود که ضروری هستند و با سایر داروهای مصرفی تداخل منفی ندارند. خوشبختانه ، هنگامی که رژیم های غذایی سالم و گزینه های زندگی با کرم های تسکین دهنده درد مفصل سریع مفصل مانند JointFlex همراه باشد ، افراد مبتلا به آرتروز می توانند از فعالیت هایی که دوست دارند لذت ببرند.

خطرات مکمل

وقتی مکمل ها را طبق دستور و تحت نظر پزشک مصرف می کنید ، به طور کلی بی خطر هستند. با این وجود مکمل ها برچسب طبیعی دارند ، اما گاهی اوقات می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند یا با داروهایی که مصرف می کنید تعامل داشته باشند. به عنوان مثال ، مکمل های روغن ماهی با دوز بالا می توانند خون را رقیق کنند و ممکن است با داروهای ضد انعقادی مانند وارفارین (کومدین) تداخل داشته باشند.

بعضی اوقات می توانید زیاده روی کنید و بیش از حد مصرف کنید ، مخصوصاً وقتی صحبت از ویتامین ها می شود. برخی از ویتامین ها مانند B و C محلول در آب هستند. این بدان معناست که اگر مقدار زیادی از آنها را مصرف کنید ، بدن اضافی آن خارج می شود. با این وجود ویتامین های محلول در چربی مانند A ، D ، E و K می توانند در بدن شما جمع شوند تا جایی که مضر شوند ، بنابراین در مورد مقادیر مطمئن با پزشک خود مشورت کنید. سرانجام ، مکمل ها همان روند تأیید دقیق از سوی سازمان غذا و دارو (FDA) را به عنوان داروها طی نمی کنند. FDA برای اطمینان از م itثر بودن و بی خطر بودن دارو ، باید هر دارویی را بررسی و تأیید کند. با مکمل ها ، مواد ذکر شده در برچسب ممکن است همان مواد موجود در بطری نباشند.