صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi چهارشنبه 17 شهريور 1400

افزودنی های غذایی برای اهداف مختلفی استفاده می شود ، عمدتا برای افزایش طول عمر غذاهای فرآوری شده تا بتوان آنها را حمل ، ذخیره یا در قفسه های مغازه برای مدت طولانی نگهداری کرد ، کیفیت استاندارد را حفظ کرد و محصولات را برای مصرف کننده جذاب تر کرد. گروه های افزودنی شامل آنتی اکسیدان ها ، رنگ ها ، طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده است.

آنتی اکسیدان ها_واکنش غذاها با O2 را متوقف می کند ، ممکن است طعم غذا را خراب کرده یا رنگ آن را تغییر دهد.

رنگ آمیزی_ ظاهر غذا را بهبود می بخشد.

طعم دهنده_ افزایش طعم غذا

نگهدارنده ها_ با جلوگیری از رشد میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها و قارچ ها که باعث خراب شدن غذا و مسمومیت غذایی می شوند ، ماندگاری بیشتری به غذاهای فرآوری شده می دهند.

درادامه با مزایای افزودنی های غذایی آشنا می شویم .

مزایای افزودنی های غذایی

برخی از افزودنی ها ارزش غذایی را بهبود می بخشند یا حفظ می کنند. ویتامین های a ، c ، d ، e ، تیامین ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، پیریدوکسین ، اسید فولیک ، کربنات کلسیم ، اکسید روی و آهن اغلب به غذاهایی مانند آرد ، نان ، بیسکویت ، غلات صبحانه ، ماکارونی ، مارگارین ، شیر ، یددار اضافه می شود. دسرهای نمک و ژلاتین. به جای ویتامین C ، ممکن است اسید اسکوربیک را در لیست ذکر شده مشاهده کنید. آلفا توکوفرول نام دیگر ویتامین E است و بتا کاروتن منبع ویتامین a است. علاوه بر تأمین مواد مغذی ، افزودنی های غذایی می توانند به کاهش فساد ، بهبود ظاهر غذاها و افزایش دسترسی به انواع غذاها در طول سال کمک کنند.

رنگ ها نیز افزودنی هستند

رنگ آمیزی ، به شکل رنگ ، رنگدانه یا سایر مواد ، از نظر فنی یک افزودنی غذایی محسوب می شود. این مواد اغلب برای تقویت رنگ از بین رفته در اثر ذخیره یا پردازش استفاده می شوند. رنگدانه های مشتق شده از منابع طبیعی مانند سبزیجات ، مواد معدنی یا حیوانات از گواهینامه معاف هستند. رنگهای ساخته شده توسط انسان نیاز به آزمایش توسط سازنده و FDA دارند تا اطمینان حاصل شود که آنها مطابق دستورالعمل های خاص خلوص هستند.

نگهدارنده های مصنوعی می توانند به غذای شما کمک کنند تا مدت زمان طولانی تری بدون آلوده شدن به بیماری های منتقله از غذا دوام بیاورد ، به همین دلیل است که آنها در بسیاری از غذاهای فرآوری شده مختلف یافت می شوند. اگرچه تمام مواد نگهدارنده مصنوعی مورد استفاده در ایالات متحده توسط "u" به طور کلی به عنوان ایمن شناخته شده اند. S. اداره غذا و دارو ، همه این افزودنی ها برای همه 100 درصد بی خطر نیستند. برخی از مواد نگهدارنده با عوارض جانبی مرتبط هستند ، که می تواند شامل واکنش ناخوشایند در افراد حساس به یک افزودنی خاص یا افزایش خطر احتمالی سرطان شود.

نگهداری غذا

مواد نگهدارنده مصنوعی ممکن است به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده ، غذا را اسیدی تر کنند ، سطح رطوبت غذا را کاهش دهند ، روند رسیدن را کند کرده و از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری کنند ، که همه اینها به ماندگاری بیشتر غذا کمک می کند. این بدان معناست که می توانید سفرهای کمتری به فروشگاه داشته باشید و ضایعات غذایی کمتری داشته باشید زیرا مواد نگهدارنده به حداقل رساندن میزان خرابی غذای شما قبل از خوردن آن کمک می کند.