صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi يکشنبه 18 مهر 1400

اسید سیتریک چیست؟
اسید سیتریک یک پودر سفید بلوری است که در آشپزی برای افزودن طعم ترش یا تنظیم اسیدیته یک ظرف استفاده می شود. این ماده به طور گسترده ای در دسترس است و معمولاً در تولید مواد غذایی به عنوان نگهدارنده استفاده می شود.

نمک ترش چیست؟

نمک اسیدسیتریک یا نمک ترش نام دیگر اسید سیتریک است. بسیاری اسید سیتریک را با نام مستعار نمک ترش می نامند زیرا شبیه نمک است و بافتی مشابه دانه های نمک دارد. شباهت ها به همین جا ختم می شود زیرا اسید سیتریک طعم شور ندارد. همانطور که از نامش مشخص است ، نمک ترش مزه ترش و اسیدی دارد.

اسید سیتریک برای چه مواردی استفاده می شود؟

اسید سیتریک یک نگهدارنده بی خطر و افزودنی در بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانند نوشیدنی ها ، تنقلات و آب نبات های ترش است. چیزی که بسیاری متوجه نمی شوند پودر اسید سیتریک نیز جزء اصلی همه کاره آشپزخانه است. اسید سیتریک فواید بسیاری دارد که می تواند پخت ، پخت و نگهداری شما را بهبود بخشد.

اسید سیتریک از کجا می آید؟

اسید سیتریک در اصل از آب لیمو گرفته شده بود ، اما در دهه 1900 روش مقرون به صرفه تری برای تولید اسید سیتریک کشف شد. هرچقدر هم که غیر معمول به نظر می رسد ، بیشتر پودر اسید سیتریک از تخمیر گونه ای از قارچ ها به نام Aspergillus niger ناشی می شود. قالب با رژیم غذایی شکر تغذیه می شود و با متابولیسم ساکارز ، اسید سیتریک به عنوان یک محصول جانبی تولید می شود. این روش بسیار مقرون به صرفه تر از استفاده از مرکبات است و اجازه می دهد تا پودر اسید سیتریک در مقیاس بزرگتر تولید شود.