صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi چهارشنبه 6 مرداد 1400

اسید سیتریک اسیدی است طبیعی که در تمام مرکبات وجود دارد و به صورت مصنوعی از کپک و ذرت تولید می شود تا به عنوان افزودنی غذایی استفاده شود. همچنین در موارد مختلف دیگری از جمله مواد آرایشی و لوسیون به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. آلرژی به آن می تواند به قدری خفیف باشد که فقط باعث واکنش پوستی خفیف شود یا آنقدر شدید باشد که عوارض بالقوه تهدید کننده زندگی ایجاد کند. یک آزمایش خون ساده معمولاً تمام مواردی است که برای تعیین وجود آلرژی به اسید سیتریک ضروری است. حساسیت به اسید سیتریک بسیار نادر است و در واقع آلرژی به معنای دقیق آن نیست. اسید سیتریک یک مولکول ساده است و بدن آنتی بادی تولید نمی کند که بتواند واکنش آلرژیک ایجاد کند یا در یک آزمایش سنتی آلرژی پوست ظاهر شود.

علائم آلرژی غذایی
اگر علائم زیر را داشته باشید ممکن است واکنش آلرژی غذایی داشته باشید:

زخم دهان یا بثورات پوستی
علائم دستگاه گوارش ، مانند درد شکم ، نفخ یا اسهال
تورم دهان یا گلو
سردرد
سایر علائم آلرژی غذایی

اگر به دنبال مصرف مواد غذایی با اسید سیتریک به طور مرتب علائم شدید ، اما هنوز قابل توجهی را تجربه می کنید ، باید در مورد آزمایش با پزشک خود صحبت کنید تا بفهمید دقیقاً چه چیزی واکنش شما را تحریک می کند.واکنش های آلرژیک جدی شامل تورم مجاری تنفسی و مشکل تنفس است. اگر چنین علائمی را دارید ، به دنبال درمان فوری پزشکی باشید.

طبیعی در مقابل مصنوعی

اسید سیتریک به شکل طبیعی آن از میوه ها استخراج می شود. افرادی که به اسید سیتریک مشتق از میوه واکنش نشان می دهند در واقع به میوه حساسیت دارند و نه به خود اسید سیتریک. اسیدسیتریک همچنین می تواند به صورت تجاری سنتز شود .اگر به میوه یا موادی که از فرآیند مصنوعی باقی مانده اند حساس هستید ، ممکن است این موارد واکنش شما را تحریک کنند. اجتناب از اسید سیتریک ممکن است از واکنش جلوگیری کند.مشکلی که در تلاش برای جلوگیری از اسید سیتریک وجود دارد این است که یک ماده تشکیل دهنده ، ماده افزودنی غذایی و نگهدارنده است. بنابراین ، اجتناب از آن می تواند یک چالش باشد.

منابع اسید سیتریک

بیش از 100 سال است که اسید سیتریک حاصل از منابع طبیعی به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شود. این ماده اغلب برای تهیه طعم دهنده ترش یا ترش استفاده می شود ، به عنوان ماده نگهدارنده عمل می کند یا به عنوان یک امولسیون کننده عمل می کند.همچنین در غذاهای کنسرو شده و شیشه ای برای جلوگیری از بوتولیسم معمول است. اسید سیتریک در غذاها یافت می شود از جمله:

بستنی
کارامل
جوش شیرین
کالاهای پخته شده
شیرینی های فرآوری شده
میوه ها و سبزیجات از قبل بسته بندی شده را از قبل برش دهید
این ماده به عنوان ماده نگهدارنده در این غذاها عمل می کند و ماندگاری بیشتری را نیز به همراه دارد.مرکبات مانند پرتقال ، لیمو و لیموترش در برخی از افراد می توانند باعث سندرم آلرژی دهانی یا واکنش های پوستی شوند.اسید موجود در مرکبات همچنین می تواند علائم ریفلاکس اسید را تشدید کرده و باعث ایجاد سوزش معده در برخی از افراد شود.