صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi يکشنبه 28 شهريور 1400

اسید اسکوربیک در مکمل های غذایی وجود دارد و ویتامین موجود در غذا است.ویتامین C که با نام اسید اسکوبیک نیز شناخته می شود، ماده مغذی محلول در آب است که در برخی غذاها یافت می شود. در بدن، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. رادیکال های آزاد ترکیباتی هستند که بدن ما مواد غذایی را که می خوریم به انرژی تبدیل می کند. مردم همچنین در معرض رادیکال های آزاد محیطی ناشی از دود سیگار، آلودگی هوا و اشعه ماورا بنفش خورشید هستند.بدن همچنین برای ساخت کلاژن، پروتئین مورد نیاز برای بهبود زخم ها به اسید اسکوربیک (ویتامین C) نیاز دارد. علاوه بر این، ویتامین C جذب آهن را از غذاهای گیاهی بهبود می بخشد و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا بدن را از بیماری در امان نگه دارد. با مصرف کافی ویتامین C می توان از بروز اسکوربوت و بی ثباتی مرتبط با آن در کلاژن، بافت همبند و استخوان جلوگیری کرد.

منابع غذایی حاوی اسید اسکوربیک

میوه ها و سبزیجات بهترین منابع ویتامین C هستند. مرکبات، گوجه فرنگی، آب گوجه فرنگی و سیب زمینی از عوامل اصلی تایمن ویتامین C در رژیم غذایی آمریکایی هستند. از دیگر منابع غذایی خوب اسید اسکوربیک می توان به فلفل قرمز و سبز، کیوی، کلم بروکلی، توت فرنگی، جوانه بروکسل و طالبی اشاره کرد.
اگرچه اسید اسکوربیک به طور طبیعی در غلات وجود ندارد، اما به برخی از غلات صبحانه غنی شده اضافه می شود. محتوای ویتامین C غذا ممکن است با ذخیره طولانی مدت و با پخت و پز کاهش یابد؛ زیرا اسید اسکوربیک محلول در آب است و در اثر حرارت از بین می رود. بخارپز یا مایکروفر ممکن است تلفات اسید اسکوربیک را حین پخت غذا کاهش دهد. خوشبختانه بسیاری از بهترین منابع غذایی ویتامین C مانند میوه و سبزیجات معمولاً به صورت خام مصرف می شوند. مصرف پنج وعده متنوع از میوه ها و سبزیجات در روز می تواند بیش از 200 میلی گرم ویتامین C تأمین کند.

مکمل های غذایی حاوی اسید اسکوربیک

بیشتر مولتی ها ویتامین C دارند. اسید اسکوربیک نیز به تنهایی به عنوان یک مکمل غذایی یا در ترکیب با سایر مواد مغذی موجود است. ویتامین C موجود در مکمل های غذایی معمولاً به صورت اسید اسکوربیک است، اما برخی از مکمل ها اشکال دیگری دارند، مانند آسکوربات سدیم، آسکوربات کلسیم، سایر آسکوربات های معدنی و اسید اسکوربیک با بیوفلاونوئیدها.

آیا من به اندازه کافی ویتامین C دریافت می کنم؟

بیشتر مردم اسید اسکوربیک(ویتامین C) کافی از غذاها و نوشیدنی ها دریافت می کنند. با این حال، گروه های خاصی از افراد بیشتر از دیگران در دریافت ویتامین C کافی مشکل دارند، مانند:
• افرادی که سیگار می کشند و کسانی که در معرض دود سیگار هستند، تا حدی به این دلیل است که دود مقدار ویتامین C بدن را برای ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد افزایش می دهد. افرادی که سیگار می کشند روزانه 35 میلی گرم بیشتر از افراد غیر سیگاری به ویتامین C نیاز دارند.
• نوزادانی که از شیر گاو تبخیری یا جوشانده تغذیه می شوند، زیرا شیر گاو ویتامین C بسیار کمی دارد و گرما می تواند ویتامین C را از بین ببرد، شیر گاو برای نوزادان زیر 1 سال توصیه نمی شود. شیر مادر و شیرخشک نوزاد مقادیر کافی ویتامین C دارند.
• افرادی که غذای بسیار محدودی می خورند.
• افرادی که دارای شرایط پزشکی خاصی مانند سوء جذب شدید، برخی از انواع سرطان و بیماری های کلیوی هستند که نیاز به همودیالیز دارند.