صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi چهارشنبه 3 دی 1399

یکی از معدود مواد مراقبت از پوست که به طور علمی مورد مطالعه قرار گرفته است ، ویتامین C یک آنتی اکسیدان شگفت انگیز است که سرشار از مزایای پوستی است. استفاده از آنها به طور مستقیم بر روی پوست شما یک لیست طولانی از مزایا داردویتامین C یک ماده مغذی ضروری در رژیم غذایی ما است. نقش مهمی در عملکرد ایمنی بدن ما دارد ، از جمله:

التیام زخم
جلوگیری از آسیب به سلول ها
کلاژن سازی
تولید پیام رسان های شیمیایی به نام انتقال دهنده های عصبی
ویتامین C را می توان در بسیاری از غذاهای سالم یافت ، به ویژه:

مرکبات و آب میوه
فلفل قرمز و سبز
کلم بروکلی
توت فرنگی
جوانه بروکسل
ویتامین C را می توانید از مکمل های غذایی نیز دریافت کنید. مکمل های ویتامین C به اشکال مختلف موجود است:

قرص خوراکی
قرص های جویدنی
قرص های آزاد شده
کپسول های آزادشده
ویتامین C نیز با نسخه به صورت تزریقی در دسترس است. ویتامین C قابل تزریق می تواند از طریق ورید (داخل وریدی) ، عضله (از طریق عضله) یا زیر پوست (به صورت زیر جلدی) تزریق شود.

هدف از تزریق ویتامین C

آمپول ویتامین C برای چیست؟ بسیاری از افراد برای سلامتی عمومی یا تقویت سیستم ایمنی بدن خود ویتامین C مصرف می کنند. همچنین برای درمان کمبود ویتامین C مصرف می شود.کمبود ویتامین C می تواند منجر به اسکوربوت شود. علائم مشخصه کمبود ویتامین C عبارتند از:تورم و خونریزی لثه
خستگی
بهبود ضعیف زخم
درد مفصل
دندانهای شل
لکه های رنگی روی پوست
در برخی موارد ، علائم اسکوربوت می تواند در طی یک ماه مصرف کمتر از 10 میلی گرم (میلی گرم) در روز ویتامین C رخ دهد.

امروزه اسکوربوت در کشورهای پیشرفته نادر است. به احتمال زیاد در افرادی رخ می دهد که:

دود
انواع محدودی از غذا را مصرف کنید
مشکلات جذب مواد مغذی دارند
تزریق ویتامین C برای درمان کمبود ویتامین C توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید می شود. آنها همچنین برای کمک به درمان زخم های جدی ناشی از ضربه یا سوختگی تأیید شده اند.با این حال ، تزریق ویتامین C معمولاً فقط در مواردی استفاده می شود که سطح ویتامین C به سرعت افزایش یابد یا به دلیل جذب ضعیف یا دلایل دیگر ، نمی توان از مکمل های خوراکی استفاده کرد.

سلامت عمومی و عملکرد ایمنی بدن

برخی از افراد برای سلامتی عمومی یا تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن و راحتی آنها از ویتامین C تزریق می کنند. تزریق به این معنی است که لازم نیست هر روز یک قرص مکمل بخورند.درست است که ویتامین C عملکرد مهمی در بدن دارد ، اما اینکه مصرف ویتامین C اضافی - از راه خوراکی یا از طریق تزریق - مزیتی را برای افرادی که ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود مصرف می کنند ، بحث برانگیز است.این تحقیق در مورد اینکه آیا ویتامین C احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد ، از بیماری قلبی جلوگیری می کند ، از بیماری چشم مانند تخریب ماکولا جلوگیری می کند یا از سرماخوردگی جلوگیری می کند ، نتیجه ای ندارد.
کاهش وزن

از تزریق ویتامین C گاهی اوقات برای کاهش وزن استفاده می شود. برخی از منابع معتبر منبع نشان می دهد افرادی که ویتامین C کافی دریافت نمی کنند نمی توانند چربی سوزی خوبی داشته باشند.این بدان معنی است که اطمینان از دریافت کافی ویتامین C مهم است. با این حال ، هیچ تحقیق علمی نشان نمی دهد که مصرف مکمل های ویتامین C به صورت خوراکی یا تزریق ویتامین C باعث کاهش وزن شود.

دوز کلی
برای درمان کمبود ویتامین C ، دوز تزریق ویتامین C معمولاً 200 میلی گرم یک بار در روز و تا یک هفته است.برای ترمیم زخم ، دوز معمول تزریق ویتامین C 1 گرم یک بار در روز به مدت 5 تا 21 روز است.برای مصارف خارج از برچسب ، از طیف گسترده ای از دوزهای تزریق ویتامین C استفاده شده است. اینها معمولاً از 10 تا 100 گرم هستند. دوزها ممکن است به صورت روزانه یا دوره ای در فواصل مختلف داده شوند.

عوارض جانبی درمان

تزریق ویتامین C در صورت استفاده به دلایل تأیید شده توسط FDA در دوزهای معمول ، بی خطر است. شایعترین عوارض جانبی درد و تورم در محل تزریق است.به نظر می رسد دوزهای بسیار بالای تزریق ویتامین C نیز عوارض جانبی کمی داشته باشد. برخی از این موارد شامل حالت تهوع و درد در محل تزریق است. درباره عوارض جانبی ویتامین C بیشتر بدانید.

خطرات تزریق ویتامین C

اگر در فکر دریافت دوزهای بالای ویتامین C از طریق تزریق هستید ، با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی صحبت کنید.ویتامین C باعث افزایش جذب آهن از غذایی می شود که می خورید. اگر دوزهای بسیار بالایی از ویتامین C مصرف کنید ، بدن ممکن است آهن زیادی جذب کند. اگر در بدن خود مقادیر زیادی آهن داشته باشید ، این می تواند یک مشکل احتمالی باشد.اگر بیماری کلیوی دارید ، دوزهای بسیار بالای ویتامین C ممکن است منجر به آسیب کلیه شود.تزریق ویتامین C با دوز بالا ممکن است احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. افرادی که در گذشته سنگ کلیه داشته اند ممکن است خطر بیشتری داشته باشند.در صورت تزریق ، خطر عفونت نیز وجود دارد.

تداخلات دارویی

ویتامین C می تواند با برخی از داروهای دیگر تداخل کند.ویتامین C می تواند ادرار شما را اسیدی تر کند. در بعضی موارد ، این می تواند نحوه خلاص شدن بدن از برخی داروها را تغییر دهد. این به نوبه خود می تواند سطح برخی از داروها را در بدن شما تغییر دهد و منجر به کاهش اثربخشی یا افزایش عوارض جانبی شود. برخی از این داروها عبارتند از:

فلوفنازین (پرولیکسین)
سالیسیلات منیزیم (نوازال)
مکسیلتین (مگزیتیل)
سالاته
این نگرانی وجود دارد که ویتامین C با دوز بالا ممکن است پرتودرمانی و برخی از داروهای شیمی درمانی را از تأثیر کمتری برخوردار کند. با این حال ، این بحث برانگیز است ، و شواهد بیشتری لازم است.اگر از داروهای دیگر استفاده می کنید یا تحت درمان سرطان هستید ، قبل از تزریق دوزهای بالای ویتامین C با پزشک خود صحبت کنید.