صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi چهارشنبه 10 دی 1399

کلرید کلسیم (CaCI2) محلول نمکی است که در تهیه پنیر برای بازگرداندن تعادل کلسیم شیر استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با کلرید کلسیم در پنیر آشنا کنیم.

کلرید کلسیم (CACI2) چیست؟
کلرید کلسیم (CaCI2) یک محلول نمکی است که در پنیر سازی برای بازگرداندن تعادل کلسیم شیر استفاده می شود. زیبایی کلرید کلسیم این است که یون کلسیم به شیر اضافه می کند و مقدار اسیدیته را در طی فرآیند تولید پنیر کمی افزایش می دهد. و ، از آنجا که مولکول های پروتئین موجود در شیر را تقویت می کند ، عملکرد پنیر ما را تا 2-3٪ افزایش می دهد.

چه زمانی باید از کلرید کلسیم در ساخت پنیر استفاده کنید؟
اگر برای تهیه پنیر از شیر خریداری شده از فروشگاه ، همگن و پاستوریزه استفاده می کنید ، به احتمال زیاد به کلرید کلسیم اضافه خواهید کرد. توازن مجدد محتوای کلسیم شیر لازم است زیرا فرآیندهای تولید پاستوریزاسیون ، حرارت دادن و خنک سازی سریع شیر ، و همگن سازی مقدار کلسیم شیر را کاهش می دهد و می تواند بر خصوصیات لخته شدن تأثیر بگذارد. این امر با انعقاد کندتر شیر پس از افزودن مایه پنیر ، یک کشک نرم و پایدارتر و در بعضی موارد که سطح کلسیم بسیار پایین است ، بدون لخته شدن خون قابل مشاهده است.افزودن کلرید کلسیم به شیر ، مقدار کلسیم را به حالت تعادل می رساند و در نتیجه یک کشک سفت تر ایجاد می کند ، که برش و کار با آن بسیار ساده تر خواهد بود.