صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods

ویتامین C که به آن اسید اسکوربیک نیز گفته می شود ، یک ماده مغذی ضروری است که عملکرد بدن را حفظ می کند. این ماده در غذاها و مکمل های غذایی یافت می شود و به بسیاری از عملکردهای بیولوژیکی از جمله سنتز کلاژن ، ترمیم زخم ها و ترمیم و نگهداری غضروف ، استخوان ها و دندان ها کمک می کند. ویتامین C همچنین یک آنتی اکسیدان است ، به این معنی که می تواند رادیکال های آزاد را که در سطح ژنتیکی به سلول ها آسیب می رسانند ، خنثی کند. از ویتامین C در طول تاریخ برای پیشگیری یا درمان اسکوربوت و سایر بیماری های مرتبط با کمبود ویتامین C استفاده می شده است. امروزه به طور گسترده به عنوان یک دفاع طبیعی در برابر سرماخوردگی معرفی می شود. اگرچه ویتامین C به عنوان "تقویت کننده سیستم ایمنی" در نظر گرفته می شود ، اما شواهد اندکی وجود دارد که نشان می دهد مصرف آن می تواند از عفونت جلوگیری یا درمان کند.منابع خوبی از ویتامین C را می توان در میوه ها و سبزیجات ، به ویژه مرکبات یافت.دراین مقاله با فواید و مضرات قرص جوشان ویتامین c(اسید اسکوربیک) آشنا می شویم.

فواید ویتامین c
یکی از شرایطی که به طور قطع ویتامین C می تواند درمان کند ، کمبود ویتامین C است. طبق تحقیقات انجام شده از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، تخمین زده می شود که 7.1٪ از جمعیت ایالات متحده به عنوان کمبود ویتامین C طبقه بندی شوند.کسانی که دچار کمبود شدید ویتامین C در رژیم غذایی هستند ، می توانند اسکوربوت داشته باشند که با کبودی مشخص می شود. ، خونریزی لثه ، ضعف ، خستگی و بثورات. اعتقاد بر این است که ویتامین C خارج از کمبود شناخته شده در درمان یا پیشگیری از بیماری های متعددی از جمله سرماخوردگی ، آسم ، برونشیت ، سرطان ، درد مزمن ، آب مروارید ، ورم معده ، گلوکوم ، بیماری قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز ، کمک می کند. و بیماری پارکینسون . اگرچه شواهد این ادعاها به طور کلی ضعیف است ، اما در سال های اخیر یافته های امیدوار کننده زیادی وجود داشته است.

سرماخوردگی

مزایای ویتامین C در مبارزه با سرماخوردگی بیش از آنکه تحقیقات نشان دهد ، فرض می شود. طبق بررسی سال 2007 چندین مطالعه با حضور 11306 شرکت کننده ، مکمل های ویتامین C در مقایسه با جمعیت عمومی هیچ کاری در کاهش میزان سرماخوردگی در شرکت کنندگان نکردند. با این گفته ، نویسندگان خاطر نشان کردند که ویتامین C می تواند به طور بالقوه به نفع ورزشکاران عملکردی یا افرادی باشد که در آب و هوای بسیار سرد زندگی می کنند.

از دست دادن بینایی

برخی شواهد نشان می دهد که مکمل های ویتامین C ممکن است روند تخریب ماکولا را کاهش دهند ، یک اختلال چشم مربوط به پیری است که با کاهش بینایی مشخص می شود.

فشار خون بالا

مدت هاست که از مزایای ویتامین C در درمان فشار خون بالا (فشار خون بالا) گفته می شود ، اگرچه تأثیرات واقعی آن چنان که تصور می شد ، قوی نیستند.در حالی که دانشمندان هنوز دلیل این امر را مشخص نکرده اند ، تصور می شود که دوزهای بالای ویتامین C دارای اثر ادرار آور ملایمی است که باعث از بین رفتن مایعات اضافی از بدن می شود. این ممکن است به کاهش فشار داخل رگ های خونی شما کمک کند.

بیماری قلبی و سرطان

ویتامین C اغلب به دلیل توانایی در مبارزه با بیماری های قلبی و سرطان به اشتباه ستایش می شود. بیشتر سوبرداشت ها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین C تقویت شده اند.در حالی که به نظر می رسد آنتی اکسیدان ها استرس اکسیداتیو مرتبط با این بیماری ها را کاهش می دهند ، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مکمل های ویتامین C می توانند به طور مستقیم بر خطر تأثیر بگذارند.

عوارض جانبی احتمالی

اگرچه ویتامین C به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود ، اما دوزهای بالا می تواند عوارض جانبی از جمله سوزش معده ، حالت تهوع ، سردرد ، گرفتگی معده و اسهال ایجاد کند. دوزهای بیش از 2000 میلی گرم بسیار شدید در نظر گرفته می شود و ممکن است خطر اسهال شدید و سنگ کلیه را افزایش دهد. در حالی که می توانید با اطمینان ویتامین C را در دوران بارداری مصرف کنید ، اما استفاده بیش از حد از آن ممکن است به نوزاد آسیب برساند. به طور کلی ، بین 85 تا 120 میلی گرم در روز کافی در نظر گرفته می شود. ویتامین C همچنین می تواند قند خون شما را افزایش دهد و در صورت ابتلا به دیابت باید با احتیاط مصرف شود. در زنان مسن دیابت ، ویتامین C در مقادیر بیشتر از 300 میلی گرم در روز خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را افزایش می دهد