صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi يکشنبه 5 بهمن 1399

اسید سیتریک با فرمول کلی C6H8O7 که سالها پیش کشف شده است و اولین استفاده از آن مربوط به نوشیدنی است. همچنین در میوه هایی مانند لیمو یا پرتقال دیده می شود و به طور طبیعی در طبیعت وجود دارد. با این حال ، امروزه استفاده از این اسید به اندازه زمان های گذشته محدودیتی ندارد و علاوه بر صنایع غذایی ، کاربردهای گسترده ای از حفاری چاه های روغن برای استفاده در غذاها به عنوان افزودنی طعم دهنده دارد. سیتریکاسید دارای درجه های مختلفی در رده های صنعتی یا غذایی است. امروز می خواهیم اسید سیتریک ایرانی را معرفی کنیم.

اسید سیتریک در مایعات حفاری به عنوان عامل مهمی استفاده می شود
اسید سیتریک ایران مزایای زیادی برای استفاده در گل و لای حفاری و بخش قابل توجه این اسید در صنعت حفاری دارد. این اسید در شکلهای بی آب و مونوهیدرات وجود دارد که تفاوت اصلی آن در پودر و دوم در شکل مایع است. اسید سیتریک معمولاً به عنوان کنترل کننده PH برای کاهش قلیائیت استفاده می شود و همچنین نقش مهمی در حمل قلمه ها و حذف کلسیم مایعات حفاری دارد.

اسید سیتریک ، یک اسید غیر سمی و واکنش پذیر است.

اسید سیتریک ایران نوعی از اسیدها است که در مقایسه با برخی اسیدها واکنش کم دارد و همچنین اسید غیر سمی است که این مورد را برای استفاده در صنایع غذایی در دسترس قرار می دهد. این اسید در دو نوع صنعتی و طبیعی با گریدهای مختلف وجود دارد و به کاربری مشتری اشاره دارد که ما می توانیم خلوص را تا 98٪ در پودر کریستال یا به صورت مایع با بهترین قیمت تأمین کنیم. یکی دیگر از خواص این اسید حلالیت بالا در آب به مدت 169 گرم در 100 میلی لیتر در 20 درجه سانتیگراد است که برای این اسید بسیار مناسب است این از مزایای اسید سیتریک است.

اسید سیتریک یک اسید اقتصادی و مفید است

اسید سیتریک با سطح بالایی از جرم زدایی از اسیدیته چاه در سیستم های حفاری به عنوان یک اسید اقتصادی با هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با اسیدهای دیگر استفاده می کند ، از طرف دیگر کاربرد زیادی برای طعم دادن یا استفاده در صنایع غذایی یا ساخت رنگ دارد این یک اسید مفید در تمام بازارهای جهانی است. برخی از اسیدهای دیگر مانند اسید استیک ، اسید فرمیک و غیره دارای خواص مشابه این اسید هستند اما با توجه به خوردگی بالا ، قیمت و حمل و نقل آنها ، اسید یک انتخاب مناسب است. اسید سیتریک نیز در هر نوع قابل اشتعال است و باید از قرار گرفتن در مکان های گرم خودداری کنید.

اسید سیتریک باید از لمس یا نفس خودداری کند

اسید سیتریک ایران از آنجا که PH در حدود 4.8 و خاصیت خورنده دارد ، نباید مستقیم با پوست یا چشم تماس داشته باشد و همچنین از نفس کشیدن خودداری کنید زیرا می تواند به بدن آسیب برساند. با توجه به این موضوع ، این اسید نیاز به بسته بندی استاندارد و حمل و نقل ایمن در هر نوع آن دارد.

بهترین منابع غذایی اسید سیتریک کدام است؟

اسید سیتریک بیشتر در مرکبات و آب میوه ها شیوع دارد. از میان این میوه ها ، لیمو و لیمو بیشترین اسید سیتریک دارند. در حالی که پرتقال ، گریپ فروت و توت نیز مقادیر قابل توجهی دارند ، لیمو و لیمو به میزان قابل توجهی به محتوای اسید سیتریک ادرار کمک می کنند. دوزهای دارویی اسید سیتریک ، که به عنوان سیترات پتاسیم تجویز می شود ، در درمان سنگ موثر است. با این حال ، درمان ممکن است پرهزینه باشد و روزانه به 12 قرص نیاز داشته باشد.

نتیجه

اسید سیتریک با فرمول C6H8O7 کاربردهای زیادی دارد. این ماده بیشترین مصرف را در زندگی روزمره ما دارد. اسید سیتریک ایرانی به دو شکل پودری و مایع موجود است. این اسید در دو نوع صنعتی و طبیعی با درجه های مختلف موجود است. اسید سیتریک ماده ای غیر سمی است.