صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods

کلسترول ماده ای طبیعی و چربی مانند است که در دیواره سلول ها یافت می شود. لیپوپروتئین های HDL و LD معمولاً آن را از طریق بدن منتقل می کنند. مقادیر کمی کلسترول برای عملکرد مناسب بدن لازم است ، اما مقادیر بالای کلسترول می تواند خطرات بیماری های قلبی و سکته را افزایش دهد. سالها تصور می شد که لسیتین ، لیپیدی که در دیواره های سلول وجود دارد ، می تواند کلسترول خون را کاهش دهد. با این حال ، شواهد کمی برای اثبات این ادعا وجود دارد.

کلسترول
از طریق جریان خون از طریق HDL ، لیپوپروتئین های با چگالی بالا و LDL ، لیپوپروتئین های با چگالی کم ، بدن از کلسترول برای تولید هورمون ها ، اسیدهای صفراوی و ویتامین D. استفاده می کند. LDL اغلب به عنوان کلسترول بد نامیده می شود زیرا وظیفه انتقال کلسترول به سلول ها و بافت های بدن اگر کلسترول زیادی در بدن جمع شود ، رسوبات پلاکی ایجاد می کند که می تواند منجر به تصلب شرایین شود. با این وجود HDL کلسترول خوب در نظر گرفته می شود زیرا کلسترول را به کبد منتقل می کند تا از بدن فیلتر شود. به طور کلی داشتن سطح کم LDL و سطح بالای HDL مطلوب است.

لسیتین
لسیتین یک ماده مغذی ضروری است که بدن از مواد غذایی سنتز می کند. از نظر شیمیایی ، لسیتین یک فسفاتیدیل کولین ، یک فسفولیپید است که نقشی اساسی در تشکیل غشای سلولی و غلاف های میلین در مغز انسان دارد. بدون لسیتین ، ساختار سلول می تواند سخت شده و از بین برود. چربی های حمل و نقل لسیتین ، در فرآیندهای متابولیکی استفاده می شود و به عنوان یک امولسیون کننده عمل می کند و سلول ها را از اکسیداسیون محافظت می کند. اگرچه ، تحقیقات ژورنال تغذیه بالینی آمریکا شواهد کمی را در مورد تأثیر لسیتین بر میزان کلسترول یا سلامت قلب پیدا کرده است ، اما ممکن است برای بیماری های کبدی یا شرایط عصبی مانند سندرم تورت ، آلزایمر و اختلال دو قطبی مفید باشد.

لسیتین و کولین
لسیتین یک زنجیره اسید چرب است که ازساختار پایه گروه کولین و فسفات به نام اسکلت L-alpha-glycerophosphorylcholine ساخته شده است. لسیتین به طور معمول از 10 تا 20 درصد فسفاتیدیل کولین تشکیل شده است ، ماده مغذی که فکر می کند مسئول مزایای پزشکی لسیتین است. هنگامی که فسفاتیدیل کولین مصرف می شود ، به ماده غذایی کولین تقسیم می شود. کولین متیلاسیون را تقویت می کند و برای ساخت استیل کولین ، ماده شیمیایی ضروری برای عملکرد مناسب مغز استفاده می شود.

منابع لسیتین

لسیتین اگرچه اولین بار در زرده تخم مرغ کشف شد ، همچنین در بسیاری از غذاهای پرچرب ، دانه های سویا ، جوانه گندم ، بادام زمینی و جگر یافت می شود. به طور کلی ، یک رژیم غذایی سالم و متعادل مقدار 3.5 لیتری توصیه شده روزانه لسیتین را برآورده می کند. اگرچه این دارو برای درمان شرایط روانی و عصبی یا بیماری کبدی تجویز شده است ، ممکن است دوزهای بالاتر لسیتین مصرف شود. لسیتین همچنین به عنوان یک مکمل غذایی بدون نسخه در دسترس است. بیشتر محصولات تجاری لسیتین از دانه های سویا تهیه می شوند و حاوی 90 درصد از لیپید قطبی فوفاتیدیل کولین هستند.

کاهش کلسترول

آیا لسیتین در کاهش کلسترول موثر است؟ با توجه به اینکه شواهد اندکی این ادعا را تأیید می کند که لسیتین می تواند کلسترول را کاهش دهد ، قابل اعتمادترین روش برای کاهش سطح کلسترول هنوز رژیم و ورزش است. ایجاد یک رژیم غذایی سالم و متعادل که سرشار از غلات کامل ، فیبر ، پروتئین کم چرب ، چربی های اشباع نشده ، میوه ها و سبزیجات باشد اولین قدم برای کاهش کلسترول است. غذاهای حاوی کلسترول و چربی اشباع شده - مانند گوشت قرمز ، لبنیات کامل و کره - و غذاهای فرآوری شده ، که حاوی چربی ترانس هستند را محدود کنید. ورزش برای کاهش کلسترول نیز مهم است. تناسب اندام می تواند به کاهش وزن ناخواسته و تنظیم سطح کلسترول کمک کند.