صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi چهارشنبه 29 بهمن 1399

درمقاله زیر با پودر مالتودکسترین آشناخواهیم شد.باما همراه باشید.

مالتودکسترین چیست؟

مالتودکسترین به عنوان غلیظ کننده،پرکننده یا نگهدارنده در بسیاری ازغذاهای فرآوری شده استفاده می شود. این یک پودر سفید مصنوعی است که می تواند از هر نشاسته ای که معمولاً از ذرت ،برنج،نشاسته سیب زمینی یا گندم تهیه می شود، به صورت آنزیمی گرفته شود.اگرچه مالتودکسترین ازغذاهای طبیعی حاصل می شود،اما بسیار فرآوری شده است.طبق FDA ،نشاسته فرایندی به نام هیدرولیز نسبی را طی می کند که از آب ، آنزیم ها و اسیدها برای تجزیه نشاسته و ایجاد پودر سفید محلول در آب استفاده می کند.وقتی پودر به غذا اضافه می شود ، باعث ضخیم شدن محصول ،جلوگیری از تبلور و کمک به اتصال مواد به یکدیگر می شود.تفاوت مالتودکسترین با مواد جامد شربت ذرت این است که مالتودکسترین هیدرولیز می شود تا کمتر از 20 درصد قند داشته باشد ، در حالی که مواد جامد شربت ذرت بیش از 20 درصد قند دارند.

پودر مالتودکسترین برای چه کسانی است؟

پودر مالتودکسترین می تواند توسط همه افراد همراه با یک رژیم غذایی متعادل سالم استفاده شود. توسط افرادی که به دنبال بدست آوردن توده عضلانی با اضافه کردن کالری مناسب یا ورزشکارانی هستند که بدنبال جلسات طولانی خود هستند ، استفاده می شود. دقیقاً به همین دلیل است که هم ورزشکاران قدرتی و هم استقامتی می توانند به سرعت عضلات خسته شده را تغذیه کنند ، مالتودکسترین را به پشته مکمل خود اضافه کرده اند. فقط از بهترین منابع انتخاب شده است ، بنابراین فقط بهترین تغذیه را برای شما فراهم می کند ، پودر مالتودکسترین توسط TPWمی تواند به شما کمک کند روند بهبود را شروع کنید و تقویت کنید.
مزایای پودر مالتودکسترین

اگرچه از مالتودکسترین به عنوان گلوکز یا قند و همچنین کربوهیدرات پیچیده یاد می شود ، اما مانند دکستروز طعم شیرینی ندارد. با این حال ، اجازه ندهید که این باعث تغییر نظر شما شود ، زیرا به دلایلی توسط نخبگان استقامت در سراسر جهان استفاده می شود. پروتئین کار می کند. مالتودکسترین غالباً جذب کننده توده و پودر کربوهیدرات برای وزنه برداران ، بدنسازان و ورزشکاران استقامتی است.کربوهیدرات های با GI با جذب سریع بسیار خوب پس از تمرین و عضلات هدف را که در طی تمرینات با شدت بالا تخلیه شده اند ، انجام می دهند. در واقع مشخص شده است که کربوهیدرات ها در حفظ عملکرد طبیعی مغز و بهبود عملکرد طبیعی عضلات پس از ورزش های فشرده نقش دارند ، بنابراین اگر یک ورزشکار مشتاق در ورزش هستید ایده آل است. افزودن مالتودکسترین همچنین ذخایر گلیکوژن را دوباره پر کرده و آن انرژی مورد نیاز بدن را برای شما فراهم می کند و در سخت ترین روزها توان خود را تأمین می کنید.

آیا مالتودکسترین بی خطر است؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مالتودکسترین را به عنوان یک افزودنی غذایی بی خطر تأیید کرده است. همچنین به عنوان بخشی از کل کربوهیدرات در ارزش غذایی غذا گنجانده شده است.طبق دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها ، کربوهیدرات ها نباید بیش از 45-65 درصد کالری کلی شما را تشکیل دهند. در حالت ایده آل ، بیشتر این کربوهیدرات ها باید کربوهیدرات های پیچیده ای باشند که سرشار از فیبر هستند ، نه غذاهایی که به سرعت قند خون شما را بالا می برند.اگر مبتلا به دیابت یا مقاومت به انسولین هستید یا اگر دکتر شما رژیم کم کربوهیدرات را توصیه کرده است ، باید هر مالتودکسترین را که می خورید در کل کربوهیدرات روز خود قرار دهید.با این حال ، مالتودکسترین معمولاً فقط به مقدار کم در غذا وجود دارد. این تأثیر قابل توجهی در مصرف کربوهیدرات کلی شما نخواهد داشت.مالتودکسترین از نظر شاخص گلیسمی (GI) زیاد است ، به این معنی که می تواند باعث افزایش قند خون شود. مصرف آن در مقادیر بسیار کم بی خطر است ، اما کسانی که دیابت دارند باید بسیار مراقب باشند.رژیم های غذایی متشکل از غذاهای تا حد زیادی با ضریب GI خوب برای همه افراد مفید است ، نه فقط برای افراد دیابتی.