صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi يکشنبه 17 اسفند 1399

لسیتین یک ماده چربی است که در سلول های بدن ، بافت های گیاهی و حیوانی شما یافت می شود. این ماده از اسیدهای چرب و به ویژه یک نوع مولکول چربی به نام فسفولیپیدها تشکیل شده است - یکی از عناصر اساسی غشای سلول .1 لسیتین - که به نام یونانی زرده تخم مرغ ، لکیتوس نامگذاری شده است - اولین بار در دهه 1850 از زرده تخم مرغ جدا شد .2 امروزه ، از آن به عنوان تجاری به عنوان امولسیون کننده در غذاهای بسته بندی شده استفاده می شود و به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد.لسیتین یک فسفولیپید است - یک مولکول چربی ویژه متشکل از مخلوط پیچیده ای از گلیکولیپیدها ، استرول ها ، تری گلیسیریدها ، کربوهیدرات ها و اسیدهای چرب.در ادامه همراه ما باشید تا شما را با نقش لسیتین در بدن آشنا کنیم.

نقش آن در بدن چیست؟

این مورد برای هر سلول زنده بدن انسان - بخصوص برای ساختن غشاهای سلولی که عبور مواد مغذی را از داخل و خارج سلول کنترل می کنند - مورد نیاز است. همچنین از ساختارهای داخلی سلول ها محافظت می کند - بدون لسیتین غشاهای بدن ما سفت می شوند و سلول های ما می میرند.

منابع لیستین

این ماده ای است طبیعی که در کبد و سایر گوشت های اعضای بدن ، گوشت ماهیچه ، زرده تخم مرغ ، و همچنین غذاهای گیاهی ، به ویژه دانه های سویا یافت می شود. همچنین در بادام زمینی ، کلم ، جوانه گندم و مخمر آبجو یافت می شود. لسیتین همچنین به بستنی ، سس مایونز ، مارگارین ، سس سالاد و بسیاری از غذاهای فرآوری شده اضافه می شود تا از جدا شدن چربی ها و مایعات جلوگیری کند.

چگونه می تواند برای سلامتی من مفید باشد؟

کبد لسیتین را از مواد غذایی سنتز می کند و آن را در سراسر سیستم گردش خون بدن پراکنده می کند تا از تخریب سلول ها توسط اکسیداسیون محافظت کند و به تقویت ساختارهای سلولی کمک می کند.این ماده تا حدی محلول است بنابراین به عنوان یک ماده امولسیون کننده عمل می کند ، ماده ای که به مخلوط شدن چربی ها با آب و سایر مایعات بدن کمک می کند تا بتوان آنها را از بدن خارج کرد. به همین ترتیب ممکن است باعث کاهش رسوبات روی اندام های حیاتی و دیواره شریان ها شود ، به کاهش کلسترول کمک کرده و از تصلب شرایین جلوگیری می کند. در نهایت خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. یک مطالعه 10 هفته ای در سال 2003 که شامل 45 شرکت کننده بود ، نشان داد که لسیتین سویا بدون چربی ، میزان جذب کلسترول را تا 38٪ کاهش می دهد و LDL (کلسترول بد) را 14٪ کاهش می دهد. نتایج منتشر شده در "ژورنال انجمن رژیم های غذایی آمریکا" به این نتیجه رسید که لسیتین پودر شده هنگام مصرف با غذاهای فاقد چربی باعث کاهش کلسترول LDL و کلسترول می شود.