صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods

آیا حافظه شما گاها مبهم به نظر می رسد؟ آیا در به خاطر سپردن چهره ها ، واقعیت ها ، تاریخ ها یا اعداد مشکل دارید؟ آیا وقتی ذهن شما خالی است ، دچار فراموشی می شوید؟ می توان علت آن را کمبود تغذیه دانست.
مغز شما ، مانند بقیه اعضای بدن شما ، به یک مجموعه خاص از مواد مغذی نیاز دارد تا بتواند همانطور که باید کار کند. ما اکنون نقشی را که اسیدهای چرب ضروری مانند روغن ماهی در بهبود عملکرد مغز بازی می کنند ، درک می کنیم. خصوصاً در کودکانی که با ADD ، ADHD ، نارساخوانی و دیس پراکسی مشکلاتی دارند. یک اسید چرب مهم دیگر - لسیتین - وجود دارد که به بدن در هضم و استفاده از چربی ها و روغن هایی که برای حفظ عملکرد کارآمد مغز و اعصاب حیاتی هستند ، کمک می کند. شاید بزرگترین کشف اخیر استفاده از لسیتین برای فعال کردن ذهن تنبل و بهبود حافظه از طریق تأمین مواد لازم برای تولید استیل کولین انتقال دهنده عصبی حیاتی به بدن باشد. این انتقال دهنده عصبی است که مسئول ذخیره و بازیابی حافظه و اثربخشی سیگنال های عصبی در بسیاری از مناطق مغز است. اگر مغز شما خشک و تجزیه و تحلیل شود ، ترکیبی از 30٪ لسیتین را نشان می دهد. مغز افراد اوتیستیک مثل سایر ارگان‌های بدن آنها نیاز به مجموعه‌ای خاص از مواد غذایی به‌منظور عملکرد بهتر دارد. در حال حاضر نقش لسیتین در بهبود حافظه و کارآیی مغز افراد اوتیستیک روشن شده است.

لسیتین چیست؟

لسیتین ماده ای چربی مانند است که به فسفولیپید معروف است و منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B کولین و اینوزیتول است. غشاهای سلولی ، که باعث می شود مواد مغذی بتوانند از سلول خارج شوند یا وارد سلول شوند ، عمدتا از لسیتین تشکیل شده است. این ماده در تخم مرغ و دانه های سویا یافت می شود و به دلیل ویژگی های صابون مانند آن ، با امولسیون سازی (شکسته شدن به قطعات کوچک) به چربی ها و ویتامین های مهم حاوی چربی در جذب و استفاده از آن کمک می کند تا بتواند از آن برای هر سلول استفاده کند.

یک آزمایش علمی سرگرم کننده که می توانید انجام دهید و توانایی منحصر به فرد در حل چربی لسیتین را نشان می دهد ، پاشیدن یک قاشق غذاخوری گرانول لسیتین بر روی مایع خنک شده از یک تفت گوشت گاو است. خواهید دید که چربی در اثر امولسیون لسیتین به بسیاری از ذرات ریز شکسته شده است.
به دلیل مصرف لسیتین مشتق شده از زرده تخم مرغ ، تقریباً در 20 سال گذشته از دانه های سویا به عنوان منبع تقریباً انحصاری لسیتین استفاده شده است. این توسط پزشکان به طور موثر برای کاهش کلسترول ، فشار خون و جلوگیری از تشکیل سنگ صفرا در افراد حساس استفاده شده است. مطالعه موفقیت آمیز در سال 1975 در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) نشان داد که تهیه روزانه لسیتین "فعالیت شیمیایی مغز را بهبود می بخشد". به طور خاص ، آنها دریافتند که لسیتین بر فعالیت های مغزی مانند یادگیری ، حافظه ، هماهنگی حرکتی ، بازخورد حسی و الگوهای خواب تأثیر می گذارد. ما می توانیم با استفاده از این یافته ها نتیجه گیری کنیم که لسیتین باعث بهبود حافظه ، گفتار و مشکلات حرکتی می شود که بر تعادل و حرکت تأثیر می گذارد.

مشکلات پردازش شنوایی در کودکان
یکی از جالب ترین زمینه هایی که مشاهده کردم لسیتین در آن تفاوت های محسوسی ایجاد می کند ، بهبود عملکرد پردازش شنوایی در کودکان است. من گزارش های زیادی از آسیب شناسان گفتاری و والدین دریافت کرده ام که در مورد پردازش شنوایی (شنوایی و یادآوری) بسیار بهبود یافته در کودکانی که این محصول طبیعی سویا را مصرف می کنند ، است. تجربه من این است که وقتی لسیتین به تنهایی مصرف می شود بسیار مفید است ، اما وقتی همراه با اسیدهای چرب ضروری (روغن ماهی ، روغن بذر کتان ، روغن گل مغربی) و ویتامین E مصرف شود ، نتایج قابل توجهی ایجاد می کند. به دلیل خاصیت امولسیونی چربی ، به بدن کودک کمک می کند روغن های اضافی را هضم کند و در نتیجه از آنها به درستی استفاده کند.

بیش فعالی

دکتر برنارد ریملند ، مدیر مرکز تحقیقات اوتیسم در سن دیگو می گوید: "لسیتین برای سیستم عصبی بسیار آرام است." دکتر فینگولد ، نویسنده کتاب معروف رژیم غذایی "فینگولد" نیز در برنامه تکمیلی خود برای کودکانی که دچار بیش فعالی بودند از لسیتین به طور گسترده استفاده کرد. غلاف میلین ، پوشش چربی که انتهای عصب را می پوشاند ، تا حد زیادی از لسیتین تشکیل شده است. ما معمولاً به كودكانی كه بیش فعال هستند ، به نظر می رسد به نظر می رسد "با سیم" هستند. این احتمال وجود دارد که ما به طور ناخودآگاه در حال شناسایی فرآیندی عصبی هستیم که در اثر تأثیر سیستم عصبی بر اثر از بین رفتن پوشش چربی اعصاب اتفاق می افتد. لسیتین برای تغذیه غلافهای چربی پوشاننده این رشته های عصبی عمل می کند. در کتاب احساسات و سلامتی شما آمده است که به نظر می رسد لسیتین "هیپومانیا" را آرام می کند. این شرایط افزایش فعالیت همراه با تکانشگری و انرژی بی پایان است که ادامه می یابد - در بعضی مواقع به نظر می رسد از کنترل فرد خارج شده و غالباً با کمبود خواب زیاد همراه است. این كودكان كاملاً با دقت بیش از حد را توصیف می كند. لسیتین در موارد بیش فعالی به عنوان یک گلوله جادویی عمل نمی کند اما هنگامی که برای مدت زمان طولانی در تغذیه بدن از آنچه برای اجرای صحیح عملکردهای مهم سیستم عصبی لازم است ، استفاده شود ، می تواند تفاوت اساسی ایجاد کند.


اکنون که اهمیت لسیتین را در کارایی سیستم عصبی ، فرایندهای مغزی ، حافظه و عملکرد حرکتی بدن ما درک و درک کردیم ، بسیاری از ما دوست داریم این ماده غذایی مهم را نه تنها به رژیم غذایی کودکان بلکه به رژیم غذایی خود نیز اضافه کنیم. لسیتین به راحتی در هر فروشگاه مواد غذایی بهداشتی موجود است و به اشکال مختلف مانند مایع ، کپسول و گرانول وجود دارد. تا حد زیادی قوی ترین و آسان ترین استفاده ، گرانول های لسیتین است زیرا ده کپسول طول می کشد تا یک قاشق غذاخوری گرانول برابر شود. همچنین ، گرانول ها به راحتی مخلوط می شوند و به اسموتی میوه ، نوشیدنی پروتئینی یا هر نوع لرزش مخلوط کن تبدیل می شوند. همچنین می توان آن را به یک ماست یا غلات با طعم تبدیل کرد. بسیاری از مادران حتی آن را در نان و پنکیک خانگی خود قرار داده اند. گرانول های لسیتین به صورت عمده در کیسه های پلاستیکی یا در قوطی ها فروخته می شوند. حتماً برچسب ها را بخوانید. تجربه من این بوده است که گرچه گرانول های فروخته شده در کیسه های پلاستیکی از قیمت کمتری برخوردار هستند ، اما ماده حاوی ماده مهم فسفاتیدیل کولین نیز بسیار کمتر است. برخی از نام های تجاری که دارای محتوای بالایی از فسفاتیدیل کولین هستند ، کارلسون ، آزمایشگاه های لوئیس و BioSan هستند. مزیت استفاده از لسیتین که در قوطی ها فروخته می شود این است که از طراوت اطمینان دارید و از همه مهمتر کلسیم و منیزیم به آن افزوده شده است. از آنجا که مصرف زیاد فسفر به تنهایی می تواند باعث کاهش ادرار کلسیم شود ، افزودن کلسیم به گرانول های لسیتین برای پیشگیری از آن پدیده بسیار مفید است.رایج ترین توصیه برای میزان لسیتین که برای بدن مفید است ، یک قاشق غذاخوری برای کودکان و دو قاشق غذاخوری برای بزرگسالان است. از آنجا که این یک ماده غذایی است ، لازم نیست نگران مصرف بیش از حد لسیتین باشید. حتماً لسیتین را در یخچال نگه دارید تا ظرف را باز نکنید تا از بین برود. لسیتین در صورت تازه بودن باید بوی شیرین و دانه ای داشته باشد. اگر بوی ترش می دهد تازه نیست.

اطلاعات موجود در این مقاله نباید به عنوان تشخیص یا توصیه پزشکی تلقی شود. لطفاً برای هرگونه بیماری و قبل از افزودن مکمل یا تغییر رژیم غذایی کودک با پزشک خود مشورت کنید.