صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi چهارشنبه 5 خرداد 1400

آسسولفام یک پودر شيرين كننده بدون کالری و مصنوعی می باشد که همزمان با آسپارتام كشف شده است و دارای قدرت شيرينی 170 تا 200 برابر شكر می باشد و حلالیت خوبی در آب دارد. مزيت اين شيرين كننده كه برای توليد كنندگان تاثير آن بر روی ماندگاری آسپارتام است. امروزه بسياری از مايعات شيرين توسط تركيب سولفام پتاسيم و آسپارتام بدست می آيد تا عمر و ثبات بيشتری به شيرينی محصول دهد. این دو ماده به نسبت 1 به 3 (یعنی اسپارتام 3 برابر اسه سولفام مصرف شود)مخلوط می شوند.

آسسولفام به دو صورت آسه سولفام سدیمی و آسه سولفام پتاسیمی ( آسه سولفام کا )وجود دارد.نمیه عمر آسه سولفام حدود 3 تا 4 سال دارد . آسسولفام پتاسیم برخلاف آسپارتام در حرارت پایدار است و حتی در شرایط نسبتا اسیدی یا بازی نیز پایداری آن به اثبات رسیده است. به همین جهت در محصولاتی که دوره ماندگاری طولانی دارند می تواند استفاده شود. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با کاربرد های آسسولفام آشنا کنیم.

کاربردهای آسسولفام

آسسولفام درنوشیدنی ها در مخلوط با سایر شیرین کننده ها مانند سوربیتول مورد استفاده قرار می گیرد و در اکثر نوشابه های رژیمی امروزی ، نوشیدنی های ورزشی و آب های طعم دهنده یکی از مؤلفه های آن است.

مخلوط های این ماده همچنین در بسیاری از برنامه های غذایی از جمله دسر ، پودینگ ، لبنیات و محصولات پخته شده یافت می شود.

آسسولفام در صنايع آبميوه سازی، نوشابه های رژيمی ، دسر های بدون قند لبنی و غیر لبنی، برخی آب نبات ها و آدامس ها ، پودینگ ها ، مربای بدون شکر و مارمالادها و بستنی های بدون شکر استفاده می گردد.

آسسولفام در نوشیدنی های لبنی و فوری مانند کافی کریمر ها ، قهوه فوری و بیسکوئیت های رژیمی کاربرد دارد.

در صنایع دارویی آسسولفام در شكلاتهای ديابتی و قرص های قند ديابتی و شربت های بدون قند بكار برده می شود.

آسسولفام را می توان در پخت استفاده کرد زیرا پایدار است و شیرینی خود را در دمای معمولی پخت حفظ می کند.

این شیرین کننده که به تنهایی قابل استفاده است ، اغلب با دیگر شیرین کننده های کم کالری ترکیب شده تا طعم قند بیشتری نسبت به هر یک از شیرین کننده های کم کالری به تنهایی تولید کند.