صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods
nazi يکشنبه 9 خرداد 1400

دراین مقاله با اسید اسکوربیک و بیماری های قلبی آشنا می شویم.با ما همرا شوید.

اگر از اکثر افراد بپرسید چه ویتامینی با سلامت ایمنی بدن ارتباط دارند ، ممکن است ویتامین C باشد ، اما عملکرد خوب قلب به ندرت ظاهر می شود. در حقیقت ، تحقیقات جدیدی که با ترکیب متاآنالیز و بررسی سیستماتیک انجام شده و اثرات بالینی ویتامین C بر عملکرد اندوتلیال را بررسی کرده است ، یک دیدگاه جالب در مورد این پاک کننده شگفت انگیز رادیکال های آزاد فراهم می کند.

ویتامین C به عنوان یک فاکتور مشترک آنزیمی طبیعی ، مولکول های کمکی که به تغییرات شیمیایی کمک می کنند ، سطح اکسید نیتریک را در خون حفظ می کند. منتشر شده در Atherosclerosis Journal و با استفاده از روش بررسی Cochrane ، نویسندگان تجزیه و تحلیل با استفاده از 52 مطالعه با استفاده از انواع عبارات جستجو ، عمدتا بر اثرات قلبی عروقی و اندوتلیال تمرکز کردند. معیارهایی که شامل اندازه گیری های گشادی با واسطه جریان ، جریان خون بازو و آنالیز موج نبض بود ، اثرات مصرف ویتامین C خوراکی و وریدی را مطالعه کرد.

خارج از مطالعات مورد بررسی قرار گرفت. دو سوم یک تغییر مثبت و قابل توجه در عملکرد اندوتلیال را ثبت کردند. علاوه بر این ، مکمل ویتامین C به افرادی که بیماری های مزمن دیگری مانند دیابت و نارسایی قلبی دارند نیز کمک کرد. لازم به ذکر است که دوزهای پایین ویتامین C ، تقریباً 90-500 میلی گرم در روز ، هیچ تاثیری بر عملکرد اندوتلیال ندارند. با این حال ، دوزهای بالاتر ، مانند مقادیر در محدوده 501-4000mg ، نتیجه مشابهی در آزمایشات مشاهده شد. حتی اگر سطح دوز بالاتر نسبتاً زیاد به نظر برسد ، هیچ یک از مطالعات هیچ عوارض جانبی منفی را به همراه ندارد.

در حقیقت ، ویتامین C ، در این حالت از راه وریدی و خوراکی ، باعث کاهش آسیب اکسیداتیو ، التهاب عروقی و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی می شود. نویسندگان همچنین اشاره کردند که افرادی که روزانه 700 میلی گرم ویتامین C مصرف می کنند ، 25٪ کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را تجربه می کنند. به عنوان یک دوز نگهدارنده عمومی ، نویسندگان این مطالعه پیشنهاد کردند افراد در دوره های استرس ، کمبود یا هر کسی که با اختلال عملکرد اندوتلیال مواجه است ، دوز 500 میلی گرم یا بیشتر از ویتامین C روزانه را مصرف کنند. به طور خلاصه ، ویتامین C یک روش ایمن ، مقرون به صرفه و طبیعی برای درمان و بهبود بیماری های مختلف قلبی و دیابت است ، و حتی اثر قوی تر در افرادی که با مشکلات جدی قلبی عروقی مواجه هستند.