صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods

ویتامین ها و مواد معدنی سلامت لثه نقش مهمی در سلامت دهان و دندان دارند. ویتامین C برای سلامت لثه مانند تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر باکتری ها است. ویتامین C یک ویتامین بسیار مهم است که برای سلامت لثه و دندان مورد نیاز است. این ویتامین در لیست ویتامین های محلول در آب قرار دارد و به اسید اسکوربیک نیز معروف است. در غذاهای مختلف وجود دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. محققان امروز فکر می کنند ویتامین C نقش مهمی در حمایت از سلامت دندان شما به خصوص لثه و دندان دارد. نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که این ویتامین توسط بدن ما تولید نمی شود بنابراین ما باید آن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف کنیم تا سالم بمانیم. از این رو ، ویتامین C برای سلامت لثه برای دریافت بسیار لازم است. بنابراین در اینجا یک راهنما برای سلامت لثه وجود داردو به رابطه بین اسید اسکوربیک و بیماری لثه بیایید نگاهی بیندازیم!

ویتامین سی

هنگام صحبت در مورد سلامت لثه ، نمی توانید این ویتامین را نادیده بگیرید. این ویتامین فواید شگفت انگیزی دارد و در محافظت از لثه نقش مهمی دارد. گفته می شود که ویتامین C به تشکیل عروق خونی و سایر بافتهای حیاتی که برای لثه ها و دندان ها ضروری هستند ، کمک می کند. این ویتامین همچنین به بهبود لثه کمک می کند و افرادی که سطح پایین ویتامین C دارند خونریزی لثه را تجربه می کنند.

ویتامین C و سلامت لثه

همانطور که قبلا گفتیم ، ویتامین C یک ویتامین حیاتی در بهبود و حفظ سلامت لثه است. مطالعات نشان داده است که می تواند سلاح خوبی در برابر بیماری های مختلف لثه باشد. گزارشی در مورد سلامت لثه در سال 2003 منتشر شد که بیان می کند افرادی که سطح کمتری ویتامین C در بدن خود دارند به بیماری های مختلف لثه مبتلا می شوند. هنگامی که بیمار می شویم ، به ویژه هنگامی که در سلامت دهان و دندان خود دچار مشکل هستیم ، باید ویتامین C دریافت کنیم زیرا به روند بهبود و ایجاد بافت های جدید کمک می کند. ممکن است فردی که ویتامین C در بدن او کم است تورم و التهاب لثه را تجربه کند.

به علاوه ، اگر این وضعیت را درمان نکنید ، ممکن است دچار پوسیدگی دندان و در نهایت از دست دادن دندان شوید. اسکوربوت بیماری دیگری است که در صورت کمبود ویتامین C می توانید به آن مبتلا شوید. در این بیماری ها ، بیمار دچار تورم لثه می شود که همراه با خونریزی ، درد شدید در لثه و دندان ، التهاب در لثه و شل شدن دندان و غیره است. ، شما نباید نگران چنین عفونت های لثه باشید ، زیرا می توانید با مصرف مقدار کافی ویتامین C در غذای خود از این بیماری ها جلوگیری کنید. به غیر از ویتامین C ، این روزها خدمات مختلف درمان بیماری های لثه نیز وجود دارد.

ویتامین C برای ترمیم لثه

متخصصان دندانپزشکی می گویند اگر می خواهید لثه ها و دندان هایتان سالم باشد باید از ویتامین ها و مواد معدنی لثه به ویژه ویتامین C در رژیم خود استفاده کنید. حتی اگر به بیماری لثه مبتلا شده باشید ، می توانید با خوردن غذایی که حاوی ویتامین C یا مکمل های آن است روند آن را معکوس کنید. به این دلیل است که ویتامین C قدرت بهبود و ترمیم بافت های آسیب دیده موجود در لثه را دارد. مشاهده شده است که افراد مبتلا به لثه آسیب دیده شروع به گرفتن نتایج خوب می کنند و پس از افزودن ویتامین C به رژیم غذایی ، لثه های آنها ترمیم می شود. اگر فقط به دلیل نادیده گرفتن ویتامین C در رژیم غذایی خود به لثه آسیب دیده اید ، نترسید و از امروز این ویتامین را مصرف کنید زیرا دارای یک قدرت شگفت انگیز در ترمیم و بهبود لثه های آسیب دیده است. ویتامین C برای سلامت لثه باید به یک درمان معروف تبدیل شود.

ویتامین C برای رشد مجدد لثه

ویتامین C می تواند همراه با قدرت های خاص ترمیم و ترمیم کننده ، لثه هایی را که به هر دلیلی از بین رفته اند دوباره رشد دهد. رشد مجدد لثه کار ساده ای نیست اما اگر سفت و محکم هستید و واقعاً می خواهید آنها را دوباره رشد دهید ، باید همراه با مراقبت مناسب از حفره دهان ، این ویتامین شگفت انگیز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. شما باید به خوبی از سلامت لثه خود مراقبت کنید زیرا همه نمی توانند لثه های خود را دوباره رشد دهند.

بازسازی ویتامین C و لثه

بازسازی لثه تقریباً غیرممکن است زیرا بافتهای موجود در لثه تمایلی به رشد مجدد بر خلاف سایر بافتهای بدن ندارند. با این حال ، برخی مطالعات نشان می دهد که استفاده مناسب و دریافت ویتامین C می تواند به بازسازی لثه کمک کند. ویتامین C به ترمیم و بهبود زخم ها و بیماری های مختلف لثه کمک می کند. افرادی که میزان کافی این ویتامین را مصرف می کنند به ندرت می توانند به بیماری های مرتبط با لثه و دندان مبتلا شوند.

نقش ویتامین C در بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال نوعی بیماری لثه است که در آن بافت های لثه آلوده می شوند. این علائم شامل تورم لثه ، خونریزی لثه ، درد در لثه ، مشکل در جویدن است و همچنین ممکن است باعث از بین رفتن دندان شود. همراه با دلایل دیگر ، کمبود ویتامین C می تواند منجر به این بیماری شود. ملاحظه می شود که مصرف مقدار مناسب ویتامین C می تواند به پیشگیری از بیماری پریودنتال کمک کند. همچنین بررسی ها و بررسی های مختلف نشان داده است که بیشتر کسانی که دچار کمبود ویتامین C در بدن هستند ، به این بیماری مبتلا می شوند. این نشان می دهد که ارتباط نزدیکی بین ویتامین C و بیماری پریودنتال وجود دارد.می توان گفت که ویتامین C ، همراه با سایر ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت لثه ، برای دندان ها و سلامت لثه بسیار حیاتی است.