صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods

ویتامین C در دنیای مراقبت از پوست افسانه ای است. در واقع ، برخی می گویند این جام مقدس برای همه چیزهای مربوط به پوست است و دلیل خوبی هم دارد. این ماده مغذی آنتی اکسیدان و ضد التهاب خارق العاده برای بهبود رنگ و بافت پوست ، آبرسانی به پوست و کاهش علائم پیری شناخته شده است.
شما می توانید ویتامین C را در میوه ها و سبزیجات دریافت کنید ، اما این تنها راهی نیست که می توانید از مزایای آن برای سلامت پوست بهره مند شوید - به طور گسترده ای در محصولات آرایشی استفاده می شود. محققان کشف کرده اند که وقتی صحبت از پوست سالم می شود ، ویتامین C موضعی به میزان قابل توجهی موثرتر از مصرف آن است.افزودن ویتامین C به برنامه روزمره مراقبت از پوست شما نه تنها می تواند رنگ چهره شما را روشن کند بلکه از آسیب پوست ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و رادیکال های آزاد مضر نیز محافظت می کند. این آنتی اکسیدان قوی معمولاً در پاک کننده های صورت ، سرم ها ، روغن ها و مرطوب کننده ها استفاده می شود.

چگونه ویتامین C از مراقبت از پوست پشتیبانی می کند

ویتامین C - همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود - یک ماده مغذی محلول در آب است که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست شما دارد. ویتامین C موضعی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد پیری و ضد رنگی از نظر بالینی اثبات شده است که طیف گسترده ای از کاربردهای بالینی را دارد. این ماده مغذی قوی مزایای زیادی برای پوست دارد ، از جمله امکان ایجاد:

ویتامین ث قوی ترین آنتی اکسیدان که از سرعت پیری می کاهد

می تواند پوست شما را سالم و جوان نگه دارد.

کلاژن درست کنید

زخم ها را التیام دهید

پوست و غضروف آسیب دیده را حفظ و ترمیم کنید

از خطوط و چین و چروک های پوستی کم کنی

چهره را روشن کنید

حتی رنگ پوست

کاهش لکه های تیره

از پیری زودرس جلوگیری کنید

نحوه استفاده از ویتامین C برای مراقبت از پوست
چه پوست شما خشک ، چرب و چه ترکیبی باشد ، ویتامین C برای سلامت پوست مفید است و به شما کمک می کند تا سالم تر و جوانتر به نظر برسد. برای استفاده از ویتامین C برای مراقبت از پوست دو روش وجود دارد: مصرف تغذیه ای و استفاده موضعی از آن.

مصرف تغذیه ای

غذاهای غنی از ویتامین C مانند پرتقال و انواع توت ها فواید زیادی برای سلامتی دارند. و گرچه درست است که می توانید با خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات ویتامین C زیادی دریافت کنید ، ویتامین C در رژیم غذایی به طور کلی به اندازه کافی برای شما نیست که بتوانید بهبود چشمگیری در پوست خود ببینید.

به این دلیل که دریافت ویتامین C در رژیم غذایی برای رسیدن به سطوح پایین تر پوست کافی است ، اما به طور کلی به لایه های بالای پوست نمی رسد. هرچند خوشمزه است ، خوردن یک پیمانه زغال اخته به شما کمک نمی کند تا آن درخشش جوانی را بدست آورد (حتی اگر برای بقیه اعضای بدن عالی باشد). از آنجاست که ویتامین C موضعی وارد بدن می شود.

موضعی

ویتامین C موضعی به طور مستقیم در بالاترین لایه های پوست جذب می شود ، و به آن اجازه می دهد تا بلافاصله روی صاف سازی پوست ، کاهش خطوط ریز و لکه های تیره و محافظت در برابر رادیکال های آزاد کار کند.ویتامین C در مرطوب کننده های صورت و سرم موجود است. سرم ها نسبت به مرطوب کننده ها غلظت بیشتری دارند و به راحتی جذب پوست می شوند ، به همین دلیل متخصصان بیشتر مراقبت از پوست سرم های ویتامین C را توصیه می کنند. گاهی اوقات ، کمتر بیشتر است. بیشتر تحقیقات می گویند که ویتامین C به عنوان سرم موضعی بهترین استفاده را در برنامه مراقبت از پوست شما دارد. حتی سرم های حاوی غلظت کم (کمتر از 1٪) ویتامین C هنوز هم از آنتی اکسیدان ها و فواید پوست برخوردار هستند. آماده هستید ویتامین C را در برنامه روزمره پوست خود بگنجانید؟ معمولاً مراقبت از پوست شما باید شامل موارد زیر باشد:
پاک کننده
تونر
سرم ویتامین C
مرطوب کننده
ضد آفتاب
قبل از مصرف کامل ویتامین C ، تکه ای از پوست را با فرمول غلظت کمتری آزمایش کنید تا ببینید واکنش پوست شما چیست. برخی از مورمور زدن ها امری طبیعی است ، اما اگر با شدت بیشتری مواجه شدید ، استفاده از این محصول را متوقف کرده و با متخصص پوست خود صحبت کنید.

فواید

ویتامین C ممکن است فواید زیر را به شما بدهد.

حلقه های زیر چشم را کاهش دهید

وقتی بعد از یک یا دو شب خواب بد متوجه سیاهی سیاهی زیر چشم خود می شوید ، در واقع شبکه رگ های خونی را در زیر پوست مشاهده می کنید.

در یک مطالعه بالینی کوچک ، محققان مشاهده کردند که ویتامین C با تقویت پوست ظریف و نازک زیر چشم ، به کاهش و جلوگیری از سیاهی زیر چشم کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C باعث ارتجاع و انعطاف پذیری پوست می شود و به مخفی شدن رگ های خونی موجود در زیر کمک می کند.

تولید کلاژن

ویتامین C برای تولید کلاژن در بدن کاملاً ضروری است. کلاژن عنصر سازنده پوست ، مو ، عضلات و تاندون ها است و همین امر باعث می شود که پوست ما جوان و صاف به نظر برسد .3 با افزایش سن ، تولید کلاژن کاهش می یابد ، که ممکن است منجر به افتادگی پوست شود.

هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، ویتامین C تولید کلاژن و الاستین را تسریع می کند ، که به حفظ چربی و سفتی پوست کمک می کند. ویتامین C موضعی می تواند با جلوگیری از پیری زودرس پوست ، ظاهر جوان و صاف پوست را بازیابد.
هایپرپیگمنتیشن را درمان می کند

بیش از حد رنگ آمیزی - یک بیماری معمول که با ایجاد لکه های تیره روی پوست مشخص می شود - اغلب در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراio بنفش (UV) خورشید و تنش های محیطی ایجاد می شود. اگرچه بی ضرر است ، اما بیش از حد رنگ آمیزی می تواند شما را پیرتر نشان دهد.

یک مطالعه نشان داد که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C نقش مهمی در مبارزه با لکه های تاریک ناخواسته و جلوگیری از علائم پیری ناشی از آسیب خورشید دارد.

ویتامین C همچنین به جلوگیری از تولید تیروزیناز کمک می کند ، آنزیمی که به تولید ملانین کمک می کند و از افزایش رنگدانه جلوگیری می کند.

ویتامین C تاثیری در رنگ آمیزی طبیعی پوست ندارد - رنگدانه های پوست تیره و طبیعی را از بین نمی برد ، فقط رسوبات غیرطبیعی ملانین ناشی از آسیب خورشید است.

هیدراته پوست

بدون رطوبت کافی ، اپیدرم (لایه بالایی پوست) شروع به خشک شدن می کند ، که منجر به خارش ، پوسته پوسته شدن پوست و پیری زودرس می شود. آبرسانی برای داشتن پوست سالم و جوان به نظر می رسد.

خوشبختانه ، از نظر بالینی ویتامین C به شما کمک می کند تا آب را حفظ کند ، آن را چرک و صاف نگه دارد و از چربی یا خشکی بیش از حد آن جلوگیری کند. محققان دریافتند افرادی که مکمل حاوی ویتامین C به آنها داده شده است ، بهبود قابل توجه و پایداری در آبرسانی ، کشش و زبری پوست دارند.

قرمزی را کاهش می دهد

پوستی لکه دار ، ناهموار و قرمز می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود ، از جمله شرایط التهابی پوست (به عنوان مثال ، اگزما و روزاسه) ، قرار گرفتن در معرض آفتاب ، هورمون ها و شرایط پزشکی.

اما به لطف ویتامین C لازم نیست با قرمزی پوست زندگی کنید. تحقیقات قابل توجهی نشان می دهد که این ویتامین نیروگاهی به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود قرمزی را به حداقل می رساند.ویتامین C همچنین به اصلاح مویرگ های آسیب دیده کمک می کند باعث قرمزی پوست می شود ، باعث ایجاد صاف و یکدست تر شدن چهره می شود.

خطرات

ویتامین C عموماً در صورت مصرف در غذاها یا مصرف موضعی ، بی خطر است. با این حال ، افرادی که پوست حساس یا حساسیت دارند ممکن است دچار تغییر رنگ زرد رنگ پوست شوند.

برخی از افراد ممکن است پس از استفاده از ویتامین C موضعی ، تحریکاتی مانند گزگز ، خارش و خشکی را تجربه کنند ، این مسئله علاوه بر مرطوب کنندگی روزانه ، با لایه لایه سازی مرطوب کننده روی سرم ویتامین C قابل درمان است. اگر پوست حساسی دارید ، می توانید با غلظت کمتری ویتامین C شروع به مشاهده واکنش پوست خود کنید.

نوع پوست شما فرقی نمی کند ، مهم است که قبل از اینکه ویتامین C را بخشی از برنامه منظم مراقبت از پوست کنید ، آزمایش کنید. ابتدا با استفاده از ویتامین C هر روز یا هر چند روز یکبار شروع کنید و سپس با فرکانس بالا بروید تا از قرمزی و تحریک احتمالی جلوگیری کنید.