صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
foods

در این مقاله می خواهیم بدانیم آیا مصرف قرص جوشان ویتامین C برای کودکان مضر است؟

ویتامین C یا اسید اسکوربیک یک ویتامین محلول در آب است که در میوه ها و سبزیجات وجود دارد. همچنین به عنوان مکمل غذایی موجود است. ویتامین C یک جز ضروری در رژیم غذایی است انسان قادر به تولید ویتامین C در بدن خود نیست ، بنابراین باید هر روز در رژیم غذایی گنجانده شود.

چرا ویتامین C مهم است؟

ویتامین C به تشکیل و ترمیم سلول های قرمز خون ، استخوان ها و بافت ها کمک می کند. این به سالم ماندن لثه های کودک و تقویت رگ های خونی کودک کمک می کند و کبودی ناشی از افتادن و خراش را به حداقل می رساند. علاوه بر این ، ویتامین C به بهبود بریدگی و زخم کمک می کند ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و عفونت ها را از بین می برد. و به بدن کمک می کند آهن را از منابع غذایی جذب کند. ویتامین C همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. ویتامین C به عنوان پاک کننده رادیکال های آزاد و گونه های مضر اکسیژن مضر عمل می کند و از این رو در برابر آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند. بسیاری از بیماری های انسانی مانند تصلب شرایین و سرطان در اثر آسیب اکسیدان به بافت ها ایجاد می شود. نقش ویتامین C در درمان این اختلالات در آزمایشات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین C همچنین در محافظت در برابر آسیب نوری ناشی از اشعه ماورا UV بنفش کمک می کند.ویتامین C با سلامت سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت ها محافظت می کند. ویتامین C همچنین برای جذب آهن غیرهمی مورد نیاز است.کمبود ویتامین C باعث بیماری اسکوربوت می شود. اسکوربوت با پوست شکننده ، خونریزی لثه ، خستگی و ضعف بافت همبند مشخص می شود.

آیا مصرف قرص جوشان ویتامین C برای کودکان مضر است؟

ویتامین C محلول در آب است ، بنابراین بیش از حد از بدن در ادرار کودک شما دفع می شود. با این حال ، مقادیر بیشترهم می تواند باعث حالت تهوع ، اسهال ، سنگ کلیه و ورم معده (التهاب پوشش داخلی معده) شود.کودکان 1 تا 3 ساله نباید بیش از 400 میلی گرم ویتامین C در روز دریافت کنند. کودکان 4 تا 8 سال نباید بیش از 650 میلی گرم در روز دریافت کنند.این حداکثر مقادیری است که توسط هیئت غذایی و تغذیه موسسه پزشکی بی خطر تلقی می شود. بنابراین قبل از دادن مکمل های جویدنی به کودکان برای بزرگسالان مراقب باشید زیرا هر قرص می تواند تا 500 میلی گرم داشته باشد.